Wouters

Kampdatum 2024: 5-12 juli

UPDATE: de dag van de jeugd is afgelast...

Er wordt teveel wind voorspelt waardoor de veiligheid van de springkastelen niet langer gegarandeerd kan worden. De gemeente heeft dus uit voorzorg beslist om het evenement af te lassen. We spreken dus niet af in Meerdonk!

Zondag 28 april (14u-17u) spelen doen we dus een andere nice vergadering!

Groetjes van de wenende leiding

Leeftijd: 8 tot 10 jaar (3e-5e leerjaar)

Een wouter groeit een millimeter per week, krijgt er op een jaar drie tanden bij, wordt elke week 5 gram zwaarder, enzovoort.
Wouters hebben veel energie. Hun enthousiasme kent soms geen grenzen. Ze bouwen graag kampen, verzinnen een geheime taal en halen kattekwaad uit.
De wouters werken rond het verhaal “Jungle Book”. Hun leiding heeft namen van een passend personage uit dit boek.

De meeste vergaderingen bij wouters vinden plaats op zondag van 14u tot 17u aan ons lokaal. Tijdens de examenperiodes van de leiding (eind december/januari en eind mei/juni) vinden er steeds avondvergaderingen plaats.
De wouters gaan één keer op een jaar op belofteweekend.

De wouters gaan al iets langer op kamp, namelijk 8 dagen. Ook wouters verblijven nog in een lokaal.

wouters@scoutssintjohannes.be

Mowgli

Luka Steenssens

0475/74.09.89

lukasteenss@gmail.com

"Ik ben Luka Steenssens met de totem “Onvermoeibare Slechtvalk”. Zelf zit ik in mijn 3de bachelor industrieel ingenieur. Buiten de scouts zijn mijn hobby’s vooral afspreken met vrienden en me bezig houden met onze hond. Als leiding is dit nog maar mijn 3de jaar, echter als lid ben ik al vanaf dag 1 van de partij. Hetgeen voor mij de scouts zo belangrijk maakt zijn de levenslange vriendschappen die er gecreëerd worden. De hoogtepunten van afgelopen jaren zijn voor mij persoonlijk altijd de scoutskampen in de zomer geweest."

Oe

Senne Wierzba

0471/78.31.84

senne.wiz123@gmail.com

"Ik ben Senne, een schalkse steenarend die houdt van een actieve en ruige vergaderingen. Ik studeer elektromechanica en hou van uitdagingen. Ik ben een sportieve leider die zich graag bezighoudt met activiteiten plezant te maken. Elke zondag kijk ik er naar uit om samen met jullie en men medeleiding er een onvergetelijke dag van te maken."

Hathi

Naïs Mampaey

0478/04.61.92

nais.mampaey@gmail.com

"Hallo, ik ben Naïs Mampaey. Mijn totem is wijze schoenbekooievaar en dit is het 3de jaar dat ik leiding geef. Ik studeer geneeskunde in Gent. In mijn vrije tijd probeer ik wat te sporten en met vriendinnen af te spreken."

Shere-Khan

Robbe Adriaenssens

0468/16.80.32

robbeadriaenssens2003@gmail.com

"Hey, Ik ben Toegewijde Beerkat. Ik zit sinds het eerste leerjaar in de scouts. Dit is mijn derde jaar als leiding. Naast de de scouts geef ik ook voetbaltraining. Ik studeer voor industriële onderhoud. Iedere week kan ik niet wachten tot het zondag is. Want dan is het scouts. Naast de scouts en voetbal hou ik mij nog sportief bezig in de mijn vrije tijd."

Kaa

Saar Selis

0484/36.52.29

saarselis@gmail.com

"Hey ik ben Saar. Mijn totem is hartelijke arassari, dit is mijn 3de jaar leiding. Ik studeer sociaal werk en hou ervan om met mensen om te gaan. Ik was 9 jaar actief lid en kwam toen graag naar de vergaderingen . Nu probeer ik als leidster die vergaderingen even leuk te maken."

Jacala

Lot Cornelis

0468/27.50.89

lot.cornelis@hotmail.com

"Hey! Ik ben Lot, ook wel vurige sira-sira genoemd en geef mijn tweede jaar leiding. In mijn vrije tijd speel ik gitaar en klim ik. Mijn liefde voor scouts is onder andere zo groot vanwege de vriendschap en de mooie herinneringen die elk jaar opnieuw gecreëerd worden. Daarom vind ik het ook leuk om die vriendschappen doorheen het jaar onder leden te zien groeien. Een mooi kamp op het einde van een scoutsjaar is iets waar ik nu al van droom."