Givers

Kampdatum 2024: 21-31 juli

Leeftijd: 15 tot 17 jaar (3e - 5e middelbaar)

We bieden givers alle kansen om te bewijzen wat ze in hun mars hebben. Er is ruimte om te experimenteren en mee te beslissen. Grootse projecten kleuren hun scoutsdag, maar gewoon gezellig samen zijn hoort er ook bij.

De meeste vergaderingen bij givers vinden plaats op zondag van 14u tot 17u aan ons lokaal. Ze gaan wel al eens wat vaker samen op verplaatsing. Tijdens de examenperiodes van de leden en leiding (december/januari en eind mei/juni) vinden er steeds avondvergaderingen plaats.

Givers gaan ook op droppingsweekend, zij gaan alleen op stap. De 3e jaars gaan ook op derdejaarsweekend.

Ook givers gaan op een tentenkamp voor 10 dagen. Ze moeten bij aankomst zelf de tenten opzetten, sjorren de eettafels en kampvuurkring, maken een HUDO, wassen zich in de rivier… Het giverkamp gaat elk jaar tijdens ongeveer dezelfde periode door in de tweede helft van juli!

Op giverkamp krijgen de 3e jaars hun voortotem: een eigenschap die hen tekent als persoon. Dit adjectief komt vóór hun dierentotem en specifieert zo nog meer ieders persoonlijkheid.

Leiding

Algemeen e-mail:

givers@scoutssintjohannes.be

Bas Moorthamers

0495/70.08.72

basmoorthamers@outlook.com

"Gegroet, ik ben Papa Wolf aka Vreugdevolle Zebra (maar mijn mama noemt mij meestal Bas). Momenteel zit ik in mijn master industrieel ingenieur bouwkunde en ben ik bezig aan mijn 5de jaar leiding. Verder probeer ik mij in mijn vrije tijd sportief bezig te houden. De scouts draait voor mij niet enkel om de zondagse vergaderingen, de weekenden en kampen maar ook om de levenslange vriendschappen die er op de weg gemaakt worden. Een weekend is voor mij pas geslaagd wanneer ik de leden met een glimlach weer naar huis kan sturen."

Ilias Mampaey

0470/56.02.00

ilias.mampaey@gmail.com

"Hey hey, ik ben bedachtzame koelan, aangenaam. Ik zit momenteel in mijn eerste master geneeskunde en geef ondertussen 5 jaar leiding. Ik vind het kamp een absoluut hoogtepunt van het jaar en probeer doorheen het jaar leuke activiteiten te maken voor de leden. Voor mij is het ook belangrijk dat de leden scouteske vaardigheden aanleren en creatief problemen leren oplossen."

Seppe Vercauteren

0477/07.50.24

vercauteren.seppe@gmail.com

"Hey iedereen, als vurige agame ga ik er elke scoutsvergadering 100% voor. Ik ga geen uitdaging uit de weg en probeer dan ook alle kinderen mee te krijgen met ons spel. Naast mijn vierjarige scoutscarrière als leiding, ben ik een fervent sporter en werk ik bij defensie."

Trui Van Campenhout

0471/35.44.20

vancampenhout.trui@gmail.com

"Hallokes, ik ben Trui met de totem “amicaal schaap” en ik geef nu mijn 4de jaar leiding. Ik studeer Ergotherapie in Gent. In mijn vrije tijd hou ik me vooral bezig met dansen, afspreken met vrienden,  familiefeesten en natuurlijk ook scouts. Scouts draait voor mij rond samenwerken, plezier maken met vrienden en nieuwe dingen leren kennen. Voor mij is het vooral belangrijk dat elk lid zich goed voelt en een leuke tijd beleeft op de scouts waar hun wilde/zotte kant welkom is."

Sien De Brabander

0487/50.46.89

siendb1612@gmail.com

"Hallo, betrokken brulaap hier! Ik ben momenteel zowel derdejaars leiding als derdejaars student geneeskunde. De scouts vormt altijd een lichtpuntje in de week. Ik geniet enorme van het gezellig samenzijn met vrienden, creatief aan de slag gaan, samen ravotten en plezier maken. Wanneer de leden gelukkig zijn ben ik gelukkig!"

Piet Cornelis

0495/63.28.38

piet.cornelis1@hotmail.be

"Goeiendag, Na 16 in de scouts te zitten en 5 jaar leiding ga ik nog altijd met veel enthousiasme naar de scouts, ookal moet ik vaak werken op zondag. Gelukkig bestaat er zoiets als verlof. Voor mij is scouts vooral plezier maken met de leden en er op zondag en vooral op kamp een onvergetelijke tijd van te maken. Stevige linker van Adaptieve Spitssnuitdolfijn"