Kapoenen

Kampdatum 2024: 26-31 juli

Houd zaterdag 29 juni zeker vrij in jullie agenda want dan is het groepsreis! Dit jaar gaan we samen met de wouters naar de Zoo van Planckendael. Een deel van de tickets wordt betaald met de opbrengst van onze pannenkoekenverkoop begin dit jaar om jullie te bedanken.

Meer info volgt!

Leeftijd: 6 tot 8 jaar (1e en 2e leerjaar)

Iedereen die 6 jaar wordt voor 1 januari van het lopende scoutsjaar of in het eerste leerjaar zit, kan lid worden van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
Kapoenen zijn 6 tot 8 jaar. Zij ontdekken al spelend wat het is om scouts of gids te zijn.

Het leven van een kapoen is vol spel en fantasie. De leiding bedenkt spelen op maat van kapoenen en laat genoeg ruimte om op hun eigen impulsen in te gaan.
Bij de kapoenen werken we rond het kapoenenverhaal, “De Steen van Nowan”, geschreven door Marc de Bel, op vraag van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Elke kapoenenleider heeft een naam van een passend personage uit het boek.

De meeste vergaderingen bij kapoenen vinden plaats op zondag van 14u tot 17u aan ons lokaal. Tijdens de examenperiodes van de leiding (eind december/januari en eind mei/juni) vinden er steeds avondvergaderingen plaats.
In het tweede semester van het jaar gaan we met de kapoenen voor het eerst op weekend.
Het hoogtepunt in een kapoenenleven? Voor de eerste keer op kamp! Dit kamp duurt 6 dagen. Kapoenen slapen op kamp in een gebouw en blijven gedurende het kamp voornamelijk op die locatie.

kapoenen@scoutssintjohannes.be

Kerri

Louis Vercauteren

0471/06.17.78

vercauteren.louis@hotmail.be

"Hey, tot u spreekt een ingenieuze sneeuwuil met al 4 jaar leidingservaring. Ik studeer voor burgerlijk ingenieur-architect en ben daarbuiten graag sportief bezig. Als leider en groepsleider voel ik mij verantwoordelijk en hou ik ervan wanneer iets goed is voorbereid. Een scoutsvergadering is voor mij een moment van ontspanning, plezier en vriendschap waar ik elke week enthousiast naar uitkijk!"

Zaza

Moran De Wilde

0476/57.61.45

morandewilde@gmail.com

"Hallo ik ben Moran, 23 jaar jong. Het is al 6 jaar geleden dat ik mijn eerste avondlied als leiding zong. In de week hou ik mij bezig met fotografie en video’s monteren. Daarnaast heb ik een hond Huby die ik dagelijks moet amuseren. Mijn enthousiasme scheert hoge toppen tijdens het kruisvlaggenspel en het liefst van al heb ik Pad Thai in mijn gamel. Deze Glunderende Beo staat iedere zondag voor jullie paraat, en bezorgt jullie onvergetelijke zondagmiddagen van formaat."

Toto

Bente Rombaut

0485/04.35.50

bente.rombaut@gmail.com

"Ik ben een 21-jarige zachtmoedige rotspelikaan, die momenteel al 4 jaar leiding geeft. In het dagelijkse leven kan je mij terugvinden tussen Franse of Duitse boeken, aangezien ik taal- en letterkunde studeer. Daarnaast is scouts vanaf mijn 6 jaar al één van mijn allergrootste passies. De leden een leuke tijd bezorgen staat bij mij op nummer 1!"

Xebo

Cedric Thierens

0471/01.24.80

cedric.thierens@outlook.com

"Gegroet, Olijk stokstaartje hier. Ikzelf geef al 5 jaar enthousiast leiding en zal hierna zeker nog niet stoppen. Zelf zit ik in mijn master Biochemie/Biotechnologie en meer specifiek Plant Biotechnologie. Ik vind het super om een lach op de gezichten van de kinderen te toveren. Ik kijk al enthousiast uit om de leden deze zondag weer te ontvangen!!"

Petro

Wout Van Poucke

0485/52.35.53

woutvp90@gmail.com

"Hey, ik ben een integere sneeuwuilen en zit momenteel in mijn 3de jaar leiding en zit in totaal al in mijn 14de jaar scouts. Ik studeer om leerkracht in het lager onderwijs te worden omdat dit een perfect verlengstuk was van wat ik graag doe, kinderen entertainen en ze dingen bijleren. Ik heb ook een animatorcursus gevolgd en ga al 4 jaar lang mee op kampen van de CM als animator. Ik kom elke week naar de scouts om ervoor te zorgen dat de kinderen een geweldige tijd kunnen beleven en met een glimlach terug naar huis gaan."