Jonggivers

Kampdatum 2024: 6-16 juli

Leeftijd: 11 tot 14 jaar (6e leerjaar - 2e middelbaar)

Jonggivers houden van avontuur en steken graag de handen uit de mouwen. Ze vinden het leuk om inspraak te hebben en gaan graag nieuwe uitdagingen aan: vlottentocht, koken op een houtvuur en je eigen eten maken, slapen in patrouilletent.  Jonggiver zijn is leren samenwerken, engagement tonen en zich inzetten voor anderen. Ze ontdekken stilaan wat scouting echt inhoudt.
De meeste vergaderingen bij jonggivers vinden plaats op zondag van 14u tot 17u aan ons lokaal. Ze gaan wel al eens wat vaker samen op verplaatsing. Tijdens de examenperiodes van de leden en leiding (december/januari en eind mei/juni) vinden er steeds avondvergaderingen plaats.

Jonggivers gaan ook voor het eerst op een droppingsweekend, dit samen met de leiding.
Zij gaan ook voor het eerst op tentenkamp voor 10 dagen, ze moeten bij aankomst zelf de tenten opzetten, sjorren de eettafels, maken een HUDO, wassen zich in de rivier… Het jonggiverkamp gaat elk jaar tijdens ongeveer dezelfde periode door in het eerste deel van juli!
Het belangrijkste moment tijdens een jonggiverkamp voor de 2e jaars, is een van de belangrijkste momenten tijdens hun scoutscarrière: het krijgen van een totem. Een totem is de naam van een dier dat dezelfde eigenschappen heeft als de drager van deze totem. Op de laatste kampdag hebben ze een hele dag de tijd om een grootse opdracht tot een goed einde te bregen, wanneer dit gelukt is, wordt 's avonds aan het kampvuur hun persoonlijke totem toegewezen tijdens de plechtige totemceremonie.

jonggivers@scoutssintjohannes.be

Simon Van de Voorde

0471/06.80.79

svdvoorde22@gmail.com

"Mijn totem is Spartaanse Arasari. Ik ben 22 jaar en ben ondertussen al 5 jaar leiding. Zoals mijn totem al zegt ben ik altijd vrolijk en soms wel eens een brutale grapjas. Ik ben leerkracht wiskunde in het secundair onderwijs. Hierbuiten ben ik steeds creatief bezig. Op de scouts voel ik me thuis tussen mijn vrienden en ik kijk er dan ook elke zondag naar uit om met de leden een leuke dag te beleven."

Renéke Oste

0495/10.80.45

reneke.oste2002@gmail.com

"Hey hoi, ik ben een vastberaden Jaguar die ondertussen al 4 jaar met veel plezier leiding geeft. Ik ben geboeid door wetenschap en onze gezondheid daarom studeer ik biomedische laboratorium technologie. Energie heb ik nooit te kort en mijn enthousiasme spat ervan af. Een scoutsleidster zijn is voor mij elke zondag voor de kids klaar staan en ze met een glimlach terug naar huis zien gaan. Scouts is voor mij herinnering na herinnering maken."

Danaë Van Goethem

0470/54.15.55

danaevangoethem1@gmail.com

"Hallo! Mijn totem is een zorgvuldig roodborstje en ik geef al 3 jaar leiding. Ik zit in het derde jaar burgerlijk ingenieur in Gent. Ik hou van dansen, piano, skiën, joggen en gezellig samen zijn met vrienden, familie en mijn hond. Het doet me enorm deugd om als leiding te zien dat de kinderen zich amuseren. Een positieve groepssfeer waarin iedereen zich goed voelt en een meerwaarde betekenen voor de kinderen, is een belangrijke doelstelling voor mij."

Rune Maes

0478/93.08.30

rune.maes@hotmail.com

"Hi, ik ben Rune, ook wel gekend als weelderige blauwe reiger. Met mijn 4 jaar ervaring als leiding, probeer ik steeds de vergaderingen zo prettig mogelijk te maken. Naast naar de scouts gaan, vul ik mijn vrije tijd in met turnen. Als student ergotherapie help ik graag anderen. Ik heb al enorm veel zin om binnenkort weer een onvergetelijk kamp mee te maken."

Lukas Dewree

0477/82.80.83

lukas.dewree@outlook.com

"Hello hello, tot u spreekt de dapperste amicale Waterwolf van Sint-Johannes met al drie jaar leidingservaring. Wat ik buiten de scouts doe, is vooral bezig zijn met mijn passies. Daar heb ik dan ook mijn job van kunnen maken. Ik werk namelijk bij productie achter de schermen bij tv, Film en series. Spannend! Daarom dat een vergadering voor mij pas geslaagd is als we tot het uiterste gegaan zijn en we ons natuurlijk geamuseerd hebben. Yeah yeah!"

Joas Mampaey

0472/43.97.18

joas.mampaey@gmail.com

"Hallo, ik ben Joas Mampaey AKA IJverige Lori. Ik studeer burgerlijk ingenieur en zit in mijn 3e jaar leiding. In mijn vrije tijd tennis en klim ik. Mijn grootste passie binnen de scouts zijn de technische vaardigheden. Knopen leggen, vuur maken en sjorren met vrieden, dat is waar ik het voor doe! Een tentenkamp is voor mij daarom ook de kers op de taart na een geslaagd scoutsjaar."