Jin

De ratel van de jin wordt tussen de leiding en de leden onderling gecommuniceerd aangezien de jinners hun agenda veel minder vast ligt dan die van de andere takken.

Leeftijd: 18 jaar (6e middelbaar)

Jin staat voor ‘Jij en Ik een Noodzaak’. Het vormt de oudste tak binnen Scouts en Gidsen Vlaanderen. Jins zijn op zoek naar zichzelf en naar nieuwe ervaringen. Ze staan op het punt om belangrijke keuzes te maken en dromen en fantaseren er op los. Ieder op zijn eigen manier.

De jinners worden klaargestoomd om het komende jaar zelf leiding te worden. Ze mogen al eens proeven van het leiding-zijn door een ‘jin-geeft-leiding-activiteit’. Naast het uitleven en genieten van het laatste jaar als lid, worden er een heel jaar door kasacties gepland om de kamp-kas te spijzen.

Ook jinners gaan op weekend, maar daarnaast houden we ook een jinleefweek. Dit is een volledige schoolweek ergens in het begin van het scoutsjaar waar de leden een hele week op de scouts wonen. Het is een unieke week waar samen wordt gekookt, gegeten, gespeeld, huiswerk gemaakt en zoveel meer... Je mag het navragen aan alle leiding: hier worden herinneringen voor het leven gemaakt!

Het jinjaar eindigen we in schoonheid met een geweldig buitenlands kamp dat mogelijk wordt gemaakt door alle kasacties.

jin@scoutssintjohannes.be

Jelle De Geest

0471/93.01.75

jelledegeest@hotmail.be

"Ik ben Jelle en mijn totem is Eloquente Sperwer, momenteel zit ik mijn 2e master computerwetenschappen te Gent. Buiten de scouts doe ik vooral mijn best om al mijn taken op tijd klaar te krijgen en te gaan lopen met mijn hond Milo. Mijn lievelingseten op kamp is spaghetti en mijn mooiste herinnering is het in ontvangst nemen van mijn voortotem. Het mooiste/belangrijkste aan de scouts vind ik het kampgevoel en de vriendschappen die doorheen een scoutscarrière ontstaan. Dit is mijn vijfde jaar in de leidingsploeg en ik hoop dat ik hier nog een paar jaar aan kan toevoegen."

Obe De Wilde

0471/09.97.88

obedewilde@hotmail.com

"Hallo, ik ben dromerige jariboe en geef al 8 jaar leiding. Mijn voornaamste hobby is natuurlijk scouts maar daarnaast speel ik ook (mini)voetbal. In scoutsverband kom ik graag creatief uit de hoek door leuke vergaderingen ineen te steken. Als materiaalmeester zijnde zorg ik ervoor dat het materiaalkot en het materiaal altijd in orde is."

Tuur Weemaes

0468/18.10.20

tuur.weemaes@gmail.com

"Dag beste lezer, hieronder een kleine blik in het leven van mezelf, ik ben een Gewiekste Argali die ondertussen aan zijn vijfde jaar leidinggeven zit. Ik volg een verpleegkundige opleiding, en naast de scouts ga ik ook al eens graag gaan lopen in de Clingse bossen. Scouting is voor mij vriendschap, amusement en af en toe ook eens uit je comfort zone komen."

Arjen De Bock

0472/83.16.02

arjendebock1@gmail.com

"Ayo, lankmoedige spitsvogel hier! Ik werk als toegepast architect en daarbuiten hou ik me graag sportief bezig. Als leider vind ik een goede band met je medeleiding en leden een absolute must. Naast het in elkaar steken van creatieve en doordachte vergaderingen, probeer ik zelf mee te doen waar ik kan. Verschillende scouteske vaardigheden leren, vind ik dan ook de max. Voor mij is een scoutskamp het beste moment van het jaar."