Overgang 2020

Beste ouders, leden,

De leiding is verdeeld en er staat er nieuw scoutsjaar voor de deur!

Momenteel mogen er scoutsactiviteiten worden georganiseerd tot en met 50 personen mits alle geldende richtlijnen gerespecteerd worden (registratie, hygiëne, bij voorkeur openlucht, mondmaskers in publieke ruimte, …). Er zijn ons meer concrete maatregelen beloofd voor de rest van het najaar zodra het schooljaar weer van start gaat, afwachten dus… Omdat dit jaar toch een beetje anders van start zal gaan als de andere jaren, geven we nog graag een woordje uitleg.

We starten het jaar op 6 september met “de overgang”. De eerste keer dat de kinderen weer naar de scouts komen, staat de overgang naar de volgende groep centraal. Traditiegetrouw is er eerst een momentje met de groep en leiding van het jaar ervoor, dan de overgang en wordt er afgesloten in de nieuwe tak met de nieuwe leiding. Deze traditie strookt nu wel niet met de richtlijnen van Scouts en Gidsen Vlaanderen en we zullen het dit jaar dus iets anders moeten aanpakken. Hoe we dit doen zullen jullie wel zien op 6 september… Zoals steeds zijn alle kinderen (buiten die van het eerste leerjaar) welkom.

Het weekend van 13 september vindt normaal onze BBQ plaats en is er geen activiteit voor de leden. De BBQ gaat dit jaar jammer genoeg niet door. Zoals elk jaar trekt de leiding wel opnieuw een week in in het scoutslokaal. Dit jaar niet om onze BBQ voor te bereiden maar om aan broodnodige teambuilding te doen aangezien velen van ons elkaar niet meer hebben gezien sinds maart en we binnen enkele dagen toch opnieuw samen leiding moeten geven! We hebben hiervoor toestemming gekregen van het lokaal bestuur. Omdat we dus een week lang een zeer grote bubbel vormen, lijkt het ons niet verantwoord om zondag 13 september aan jullie, onze leden, leiding te geven. Na een weekje “sterkere banden smeden” en “technieken bijschaven” verwelkomen we jullie graag terug op onze eerste “normale” vergadering van het jaar, op 20 september 2020 !

20 en 27 september zijn het normale, zondagse vergaderingen. Hou zeker de website in het oog om de ratel te bekijken. Aangezien de leiding elkaar pas ziet tijdens onze leefweek zal deze iets later online staan dan anders…

4 oktober staat momenteel het planningsweekend van de leiding gepland. Volgens de huidige richtlijnen is zo een weekend niet toegestaan. Opnieuw nog even afwachten dus of jullie naar de scouts kunnen komen of dit een familieweekend wordt...

De inschrijvingen vinden dit jaar plaats op 11 en 18 oktober. Al voor deze pandemie hadden we het idee om over te schakelen op een online systeem (zij die er al enkele jaren bij waren weten hoe hectisch deze weekends kunnen zijn 😉). Nu ziet het er naar uit dat we dit jaar geen andere keuze zullen hebben en er alles aan zullen doen zodat jullie vanuit jullie eigen huis jullie kleine of grote spruit bij ons kunnen inschrijven. De kledijverkoop zal wel nog doorgaan op de scouts, we zullen hier nog een corona-proof systeem voor uitwerken. Meer info volgt later!

Wij hebben er alvast enorm veel zin in om er dit scoutsjaar opnieuw een dikke lap op te geven! Hopelijk jullie ook? Indien jullie zich toch nog zorgen maken of vragen hebben bij de richtlijnen omtrent corona, aarzel dan niet om een mailtje te sturen naar groepsleiding@scoutssintjohannes.be

Stevige linker!

De groepsleiding